Hei dere.
Jeg har laget et excel regneark for sjefen min (taxi selskap), men ønsker å endre litt på det.
Finnes det noen mulighet for at Excel kan skrive informasjon til korrekt "ark" med hjelp av enkle kommandoer?
Jeg ser for meg et skjema liknende dette
A | B | C | D | E | F | G
1 NAVN: xxxx DATO: xxxxx MÅNED: xxxxx
2
3 RTV: KR xx,-
4 TT: KR xx,-
5 KORT: KR xx,-
----
Hvis jeg skriver inn f.eks
i B1, så ønsker jeg at excel skal lagre informasjon fra b3, b4, b5 osv til arkfanen kalt .
Er dette mulig? Eventuelt også kopiere samme informasjon til ARKFANE kalt f.eks hvis denne informasjonen blir angitt i F1 med korrekt navn.
OG hvis dette går, kan excel da legge inn informasjonen i ny rad? altså hvis jeg har mange "hovedvinduer" der overnevte skjema er inne, men kun en fane kalt JANUAR, så vil hver gang jeg taster inn verdier i et av "hovedvinduene" så lagres de i korrekt måned, men dog på neste ledige rad?
Dette ble mye på en gang.
Håper dere forstår hva jeg mener, og takker så mye for hjelpen hvis noen gidder å hjelpe meg.
Med vennlig hilsen
Arne