Hej!
Jag är ganska oerfaren när det kommer till Excel, och har nu en fråga.
Jag har ett schema (se länk https://imgur.com/a/TerKWIE )
Jag vill ha hjälp med ett par saker och tänkte att någon här kanske kan knuffa mig i rätt riktning.
Jag vill först och främst att det jag matat in för varje dag, ex FM, EM, NATT, FM/NATT ska ha ett värde som representerar arbetstiden som det passet innebär. FM står för förmiddag och innebär 7 timmar och 30 minuter. EM står chockerande nog för eftermiddag och har samma tid. NATT har 8 timmar och 55 minuter, och FM/NATT har 7 timmar och 30 minuter plus 8 timmar och 55 minuter (16 timmar och 25 minuter)
I slutet skulle jag också vilja att det per automatik uppdateras i kolumnen "Totalt" baserat på den totala tiden för den aktuella veckan. Det absolut bästa hade också varit om jag hade kunnat ta bort och lägga till tid, och att fältet för totalt fortsätter att uppdateras.
Fullständig överkurs hade också varit att räkna ut tiden mellan 18:00 Fredag till 07:00 Måndag som helg och fyller i den tiden utöver det totala i fältet för Helg.
Enormt tack på förhand och stort utsäkta för denna röran.