Hej excelexperter!
Jag har en excelfil jag skapat i jobbet med flera blad, ett blad per region i landet. Varje blad innehåller kolumner för medarbetare med medarbetarnas namn som rubrik och nedan celler innehåller data för årets dagar samt där medarbetarna fyller i vilka olika kunder som medarbetare jobbar med vid olika dagar.
Jag önskar på ett nytt blad kunna sammanställa per kund vilka medarbetare som jobbar med samma kunder även om de gör det olika dagar.
Ex lista i bladen per region:
LINDA
Kund 1
Kund 2
Kund 3
MARIA
Kund 3
Kund 4
Kund 5
I detta exempel jobbar både Linda och Maria med Kund 3.
Om jag gör ett nytt blad om listar alla kunder Kund 1, Kund 2, Kund 3.
Kan jag då få excel att visa:
Kund 2 = Linda
Kund 3 = Linda, Maria
Kund 4 = Maria
Otroligt tacksam för svar!