Logga in
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg eller svara på inlägg.
För frågor om forumet, kontakta oss på webmaster@excelforum.se
Excelforum
Vid radslut i en cell vill jag att text som fortsättningsvis skrivs in hamnar i t.ex. cellen under, hur görs detta?
Den enda enkla lösningen jag ser är att du formaterar cellen så att den har radbyte inställt. Formatera celler => Fliken Justering => kryssa i radbyte.
Då byter den rad inom cellen när den kommer till cellkanten. Du kanske har testat detta?!
Tack för svar men jag har testat detta. Det jag är ute efter är följande: En kort beskrivning av ett projekt ska skrivas i av användare i ett dokument. Ibland skrivs dokumentet ut och fylls sedan i med penna varför jag vill ha rader som man kan skriva på. Om man fyller i dokumentet innan utskrift så ser det fult ut om man radbryter i cellen för då skrivs raderna över. Kanske kan man göra rader i en cell på något sätt?