Jag skulle behöva lägga till "x antal" i slutet på en cell, men jag kan inte lösa det på ett sätt som gör den enkel att redigera i framtiden.
Mitt dokument har två kolumner
"Artikel" "kostnad"
Av utrymmes-/layotskäl vill jag verkligen göra så att om man fyller i artikelns namn och kostnad så ska excel automatiskt lägga till "x antal".
Input: "Namn 1" "=15*2" Vilket ska synas som: "Namn 1 x2" "30"
(Jag hoppas att min förklaring går att förstå)
Problemet är att ifall jag lägger in en formel i "Artikel"-cellen så kommer användarna behöva skriva in namnet direkt i formeln, och jag kan garantera att det kommer bli alltför förvirrande (Jag gör detta för att hjälpa en väldigt oteknisk familjemedlem). Finns det något sätt att göra formeln "osynlig" och fortfarande åstadkomma detta?
Detta skulle kunna lösas genom att göra separata kolumner för alla värden, men även då skulle det bli "för mycket att titta på". Jag vill verkligen hålla mig till två kolumner.
|
|