PNG32 PNG32 PNG32 PNG32
PNG32
Forum Excel, VBA, VSTO, Exceltips, Excelhj�lp PNG32 drivs av Excelspecialisten    Logga in     English
PNG32
PNG32 PNG32
PNG32

Logga in

PNG32

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg eller svara på inlägg.

För frågor om forumet, kontakta oss på webmaster@excelforum.se

PNG32 PNG32
PNG32 PNG32
PNG32

Excelforum

PNG32

 
ForumForumDiskussionerDiskussionerExcelExcelFlera tabeller i en tabellFlera tabeller i en tabell
Föregående Föregående
 
Nästa Nästa
Nytt inlägg
 2014-11-25 07:49
 
Hej,
Jag har flera blad i ett dokument där alla innehåller likadana tabeller, men med olika värden. Jag skulle vilja samla värdena i dessa tabeller i en ny tabell på en ny sida. Där ska värdena inte ändras utan jag vill bara kunna sortera och undersöka dem. Jag har försökt att kopiera över innehållet och behålla länkar till tabellerna men problemet då är att om jag lägger till en ny rad i en tabell kommer den inte med på den samlade tabellen.
Kan någon snäll själ hjälpa mig?
Tack så mycket!
/J
Nytt inlägg
 2014-11-26 18:53
 
Hej!
Spontant känns det som om man skulle slå ihop alla blad till EN tabell och sedan använda sig av Pivottabell som är ett fantastiskt verktyg att sortera och utforska med. Sedan ta bort alla andra och bara jobba i den nya sammanslagna tabellen.
Skulle det funka?
Föregående Föregående
 
Nästa Nästa
ForumForumDiskussionerDiskussionerExcelExcelFlera tabeller i en tabellFlera tabeller i en tabell

PNG32 PNG32
Excelforum drivs av Excelspecialisten som bedriver utbildning i Excel och VBA, tillhandahåller support och hjälp med Excel, utvecklar program i Excel. Är ni i behov av en konsult inom Excel, VBA eller VSTO, eller söker en excelkurs, kontakta oss.
Copyright 2013 ExcelSpecialisten XLS AB   Användarvillkor  Personliga uppgifter