PNG32 PNG32 PNG32 PNG32
PNG32
Forum Excel, VBA, VSTO, Exceltips, Excelhj�lp PNG32 drivs av Excelspecialisten    Logga in     English
PNG32
PNG32 PNG32
PNG32

Logga in

PNG32

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg eller svara på inlägg.

För frågor om forumet, kontakta oss på webmaster@excelforum.se

PNG32 PNG32
PNG32 PNG32
PNG32

Excelforum

PNG32

 
ForumForumDiskussionerDiskussionerExcelExcelSök & MarkeraSök & Markera
Föregående Föregående
 
Nästa Nästa
Nytt inlägg
 2015-04-27 11:56
 
Tja!

Har en Excel som jag vill sortera ut samtliga rader som innehåller ett visst ord ur.
Får fram cellerna som innehåller ordet med Sök & Markera men undrar hur jag utökar så att alla rader som innehåller ordet blir markerade?

Det är 330 celler som innehåller ordet och är inte alltid i början av en mening som det står tyvärr.

Några tips?
Nytt inlägg
 2015-04-27 12:37
 
Hej,
du kan använda villkorsstyrd formatering.
Excel 2007 fungerar det så här
>Start,
>Villkorsstyrd formatering
>Ny regel
>Bestäm vilka celler som skall formateras genom att använda en formel
>Formel: =OMFEL(SÖK("ordet";A1);0)>0 (om du vill söka efter ordet i kolumnA)
> Välj ett format exempelvis orange fyllning
> Under regelhantering se att formeln gäller för =$A:$A

mvh Khaleb
Föregående Föregående
 
Nästa Nästa
ForumForumDiskussionerDiskussionerExcelExcelSök & MarkeraSök & Markera

PNG32 PNG32
Excelforum drivs av Excelspecialisten som bedriver utbildning i Excel och VBA, tillhandahåller support och hjälp med Excel, utvecklar program i Excel. Är ni i behov av en konsult inom Excel, VBA eller VSTO, eller söker en excelkurs, kontakta oss.
Copyright 2013 ExcelSpecialisten XLS AB   Användarvillkor  Personliga uppgifter