Logga in
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg eller svara på inlägg.
För frågor om forumet, kontakta oss på webmaster@excelforum.se
Excelforum
Hej Jag och en kollega skriver vår masteruppsats i finans och behöver hjälp. Vi har en massa data för ca 200-300 företag som ligger årsvis i separata Excel-filer. För varje företag finns det alltså 5 filer som representerar 5 år. Min fråga är då; hur gör jag för att få alla dessa filer till ett kalkylblad? om jag skulle sitta och öppna 1000-1500 kalkylblad och försöka klippa och klistra skulle det snabbt bli fel och uppta många veckor. Om någon skulle kunna hjälpa mig med detta skulle jag vara otroligt tacksam. Antar att det rör sig om ett Makro eller linande men har ingen aning hur man gör detta. Youtube brukar alltid kunna vara till hjälp men vet ej hur jag ska styra sökningen. STORT Tack på förhand. /Jesper
Hej Jesper
Ledsen för sent svar. Nedan länk förklarar på ett hyfsat begripligt sätt hur ni går till väga.
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/cc837974(v=office.12).aspx