PNG32 PNG32 PNG32 PNG32
PNG32
Forum Excel, VBA, VSTO, Exceltips, Excelhj�lp PNG32 drivs av Excelspecialisten    Logga in     English
PNG32
PNG32 PNG32
PNG32

Logga in

PNG32

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg eller svara på inlägg.

För frågor om forumet, kontakta oss på webmaster@excelforum.se

PNG32 PNG32
PNG32 PNG32
PNG32

Excelforum

PNG32

 
ForumForumDiskussionerDiskussionerExcelExcelHur ordnar jag automatiska sheets/flikar?Hur ordnar jag automatiska sheets/flikar?
Föregående Föregående
 
Nästa Nästa
Nytt inlägg
 2017-01-23 13:36
 
 Ändrad av Sia  på 2017-01-23 14:40:04

 Hej,

 

Det är så här att jag vill skapa ett litet projekt för min rugby klubb. Det främsta verktyget som jag kommer att använda blir i excel. Alla i styrelsen har olika åtaganden och uppdrag, Klubben har en väldgit snäv bugdet och därför använder vi excel. 

Jag har skapat en flik som kallas för "data" och jag kör en "macro record" där jag fyller i en persons namn, vilket projekt och hur många timmar man beräknar lägga ned i detta projekt. Därefter kan man klicka på en knapp så vidarebefordras den datan till en annan flik "pivot table" som sammanfattar hur många projekt som finns, och hur många personer som är inblandade i respektive projekt. Till höger om denna sammanfattning vill jag skapa en veckovis planöversikt som visar hur många timmar som lägs ner veckovis per projekt. Mitt problem är, att jag vill att denna lista byggs på per automatik. när jag fyller på uppgifter i "data" fliken. Idagsläget har jag lagt till manuellt, olika flikar för respektive projekt, och där kan varje person självmant fylla i hur många timmar de tror de kommer att spendera i respektive projekt per veckobasis.  Kan man skapa dessa flika per automatik, alltså där även projekt namnet som fylls i från "data" fliken kommer med per automatik?

 

Behöver er hjälp snarast :D Tusen tusen tusen tack!

 

Med varma hälsningar,

 

SIA :D 

 

Nytt inlägg
 2017-01-24 06:12
 
Hej Här kommer en lite kodsnutt där Sheets(2) är den flik där den hämtar datan ifrån och wsChange den cells värde du vill döpa bladet till. Sub copySheet() Dim wsChange As String wsChange = Cells(1, 1).Value Sheets(2).Copy After:=Sheets(Sheets.Count) Sheets(Sheets.Count).Name = wsChange End Sub
Föregående Föregående
 
Nästa Nästa
ForumForumDiskussionerDiskussionerExcelExcelHur ordnar jag automatiska sheets/flikar?Hur ordnar jag automatiska sheets/flikar?

PNG32 PNG32
Excelforum drivs av Excelspecialisten som bedriver utbildning i Excel och VBA, tillhandahåller support och hjälp med Excel, utvecklar program i Excel. Är ni i behov av en konsult inom Excel, VBA eller VSTO, eller söker en excelkurs, kontakta oss.
Copyright 2013 ExcelSpecialisten XLS AB   Användarvillkor  Personliga uppgifter