Hej, Min fråga är: Jag har idag en Makroknapp som raderar ett datum i en cell (F1) och raderar också flera celler som man har angivet en summa när vi har skrivit ut denna rapport. Det jag nu vill göra är att ett nytt blad (blad 2) ska få Summor ifrån tex E5 till E30 varje gång det blir ett nytt datum i skrivet i F1. Och även plussa på det med den nya summa nästa dag (Nytt datum i F1). Kanske inte går, och det kanske finns något bättre sett att göra detta på men jag måste fråga i alla fall.
Kan försöka förklara hur det går till i verklighetan. Produktionen skriver in det som är producerat och skriver ut rapporten, efter det raderar dom med hjälp av ett makro datumet och alla siffror de har fyllt i. Vi sparar dessa utskrivna rapporterna i 10 dagar. När den 10 dagen kommer samlar jag ihop de 10 rapporterna och adderar alla tillverkade artiklar och lägger in dom i ett annat system. Nu kommer vi till det jag vill förenkla.... Jag vill att excel adderar detta själv. Och varje "nytt datum så fångar excel upp summan som finns i några celler. Så efter 10 dagar så kan jag gå in i blad 2 och se de totala summan av tillverkade artiklar för 10 dagar bakåt.
|
|