Hej!
Jag har idag ett exceldokument med flera olika blad (budget, rapport, faktura osv.) fakturabladet ser ut såhär:
Period |
Flyttad |
Proj.datum |
Kategoribenämning |
Leverantör |
Leverantörsnamn |
2018-35 |
|
2018-08-30 |
0000 Prel.bokad fakt. |
L002171 |
Stockholms Golvutjämning AB |
2018-35 |
|
2018-08-29 |
0000 Prel.bokad fakt. |
L003093 |
VVS-Metoder Stockholm AB |
2018-34 |
|
2018-08-24 |
0000 Prel.bokad fakt. |
L001278 |
Smederna AB |
Jag har en kalkyl som jag får in med fakturanummer, leverantörsnamn och annat som jag gärna vill importera till dokumentet, så jag slipper skriva in allting manuellt. Jag är bekant med "importera data" funktionen och förstår att jag ska använda den på något sätt. Finns det någon metod för att kunna mäta in allt automatiskt från det dokumentet jag får in kontinuerligt? dvs. utan att importera varje kolumn?
Vänliga hälsningar
Lukas T
Updatering:
Det löste sig, jag gjorde ett extra blad i excel dokumentet och refererade därifrån!