Jag antar att det är själva inmatningslistan du vill ha sorterad? Tyvärr finns det inget bra inbyggt sätt.
Du kan skapa ett makro som känner av när du ändrat bladet och sorterar om. Se farbror Allan:
https://excel.tips.net/T009005_Automatically_Sorting_as_You_Enter_Information.html
Läs noga det han skriver om nackdelarna innan du försöker. Jag skulle inte köra den metoden.
*******
en halvmanuell variant är att göra om din tabell till "exceltabell" genom att ställa dig i tabellen och trycka Ctrl+T. Då får i alla fall vaje kolumn ett huvud där du kan sortera lätt.
***********
Om du nöjer dig med att mata in i en osorterad lista och ha den sorterade lista någon annanstan så kan du testa formeln SORTERA() (kräver en ganska ny excel). Den här returnerar en tabell från kolumn A-C, sorterad efter första kolumnen:
=SORTERA(A2:C100;1)
Eller, om du gjort om Tabellen till en exceltabel, någonting i stil med::
=SORTERA(Tabell2;1)
Då sorteras Visningstabellen automagiskt när du matar in något nytt i inmatningstabellen.
**ED**
och så här om du vill ha fallande ordning
=SORTERA(Tabell2;1;-1)
/ **ED**