Arbetar med att ta fram ett antal olika dokument gjorda i excel.
Behöver hjälp från er som är betydligt mer hemma på detta område än en glad amatör som mig.
Mapp 1: består av 7 olika flikar där jag för in uppgifter och dessa förs in automatiskt till en av flikarna, ”sammanställning”.
Detta görs dagligen.
Mapp 2: består av ett antal undermappar där informationen från ”sammanställning (Mapp 1)” förs in automatiskt. Dessa flikar heter januari, februari osv.
Nu till mitt problem:
A: Jag vill att informationen från Mapp 1 till Mapp 2 bara ska föras in på den dag som avses.
B: När allt är klart för dagen vill jag kunna trycka på en knapp som gör att i Mapp 2 så hoppar det ner till en ny dag och när månaden är slut så ska det hoppa till nästa månad.
C: Behöver en annan knapp som gör att den tömmer det jag fyllt i, i Mapp 1 men behåller det som automatiskt fyllts i, i Mapp 2. (Går det att gör dessa två knappar till samma hade det varit bra).
Tacksam för all hjälp!