Hej...
Jag håller på med ett litet projekt men har kört fast lite.
Jag vill skriva in företag i cell c5 och namn i C6
Sen vill jag auto spara mina pdf filer i mapparna som ska skapas.
Det sjuka är att mitt macro funkar på min ena dator om jag sparar filen i Onedrive,
men funkar inte alls på min laptop. Har skickat filen till två vänner,
den ena kunde inte få den att funka men den andra kunde spara var som helst och det funkade precis som tänkt.
Om jag ändrar den 3:e raden i skriptet nedan till
strDirname = Range("C5").Value ' New directory name
så funkar det överallt, men då sparas alla mina fier från samma företag under samma mapp.
Tacksam för svar
/Richard
Sub Macro1()
Dim strFilename, strDirname, strPathname, strDefpath As String
On Error Resume Next ' If directory exist goto next line
strDirname = Range("C5").Value & "/" & Range("C6").Value ' New directory name
strFilename = Range("C6").Value 'New file name
strDefpath = Application.ActiveWorkbook.Path 'Default path name
If IsEmpty(strDirname) Then Exit Sub
If IsEmpty(strFilename) Then Exit Sub
MkDir strDefpath & "\" & strDirname
strPathname = strDefpath & "\" & strDirname & "\" & strFilename 'create total string
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=strPathname & ".xlsm", _
FileFormat:=xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled, Password:="", WriteResPassword:="", _
ReadOnlyRecommended:=False, CreateBackup:=False
Sheets("Offert").Select
ActiveWorkbook.Save
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=strPathname & " " & "Offert.pdf", Quality:= _
xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, _
OpenAfterPublish:=True
Sheets("Beställning").Select
ActiveWorkbook.Save
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=strPathname & " " & "Beställning.pdf", Quality:= _
xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, _
OpenAfterPublish:=False
End Sub